Kockák és próbadobás
A játékhoz a kártyalapokon kÃvül szükség van még egy hatoldalú dobókockára (d6). A 6 oldalú dobókockával való dobást olykor csak "dobj egy kockával", "dobás" vagy "dobj" hivatkozással találod meg a szabálykönyvben, vagy a lapokon.
A kockára a próbadobások teljesÃtéséhez van szükség elsÅ‘sorban. A játék különféle helyzeteiben egyes célok eléréséhez próbákat kell teljesÃteni. A próbadobás eredménye egy alapérték és a kockadobás összege, ahhoz pedig, hogy sikeres legyen, egy célszámot (minimum-értéket) kell elérni.
A próbadobás eredménye = alapérték + kockadobás összege.
A játékban gyakran használt próba célszámokat szinteknek nevezzük, és ezek az alábbiak:
- Enyhe (rövidÃtve E) - célszáma: 6 - 1. szint / egy szint
- Közepes (rövidÃtve K) - célszáma: 9 - 2. szint / két szint
- Nehéz (rövidÃtve N) - célszáma: 12 - 3. szint / három szint
- HÅ‘sies (rövidÃtve H) - célszáma: 15 - 4. szint / négy szint
- Lehetetlen (rövidÃtve L) - célszáma: 18 - 5. szint / öt szint
dobj újra a kockával, és ha az újra egyes, akkor a próba balsiker és a végeredménye mindenképpen nulla. Ha a balsiker-próba eredménye nem egyes, akkor az eredeti dobás értékét (egyet) adhatsz a próba alapértékéhez.
Különféle játékbeli események és értékek jelzésére szintén használhatsz dobókockákat, de bármilyen más, egyértelmű jelölés is elfogadott (pl. jelölÅ‘kÅ‘, papÃr+toll). A játékhoz készÃtettünk általános jelölÅ‘ket, melyeket itt találhatsz egy PDF-ben. Kinyomtatva és kivágva bármikor használhatod Å‘ket a játékban.