Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/dwk.alomvilag.hu/andromeda.php on line 1187
ÁlomVilág Kártyajáték - Szabálykönyv
Tartalomjegyzék
Szószedet

Karakterek

Az ÁlomVilág Kártyajáték központi laptípusa a karakterek. A játék során a legtöbb cselekedetet a karakter lapjaiddal hajtod végre. A karakterek a Martion Mágustanoda diákjait jelenítik meg. Minden karakter tagja valamelyik ösvénynek (Ferfex, Karpena, Lorton, Neredin) és évfolyamnak (1. - 6.). Az elsős, másodikos és harmadikos karaktereket együtt alsósoknak, a negyedikes, ötödikes és hatodikos karaktereket felsősöknek hívjuk. A karakterek alaptulajdonságokkal (Mágia, Fizikum), Jártasságokkal (Varázslatok: Átok, Átváltoztatás, Bűbáj, Igézés és Ismeretek: Komponensismeret, Mágikus lények ismerete, Varázstárgyismeret), Képzettségekkel (Alkímia, Bájitalfőzés, Idomítás) és Szakértelmekkel (Álcázás, Fürkészés, Jóslás, Könyvtárhasználat, Lelkesítés, Léglabda, Meggyőzés, Szervezés) rendelkeznek.

karakter minta

Alaptulajdonságok

Mágia (rövidítve MG): varázslat IKON lap kijátszásához vagy Átváltoztatás próbadobásához szükséges tulajdonság, a lap próbájának célszámát MG + D6 dobással kell elérni.

Fizikum (rövidítve FIZ): A Fizikum tulajdonság határozza meg a karakter alap FP-jét. Ha a Fizikum tulajdonság növekszik, akkor a karakter kap ugyanannyi FP-t, mint amennyi Fizikumot kapott. Ha egy karakter más módon kap FP-t, akkor több FP-je is lehet, mint amekkora a Fizikuma. Ha egy karakternek elfogy az FP-je, akkor a cselekedete befejezése után el kell dobni. Egyetlen csapattag (így karakter sem) sem fogyaszthat több szintnyi bájitalt, mint a Fizikuma. Ez a Fizikum-limit. Ha egy karakter több bájitalt fogyasztott el, akkor el kell dobni (kivéve a hős, akiről csak el kell dobni az összes elfogyasztott bájitalt).

Jártasságok

A karakterek a jártasságokkal az IKON lapok kijátszásához a feltételt tudják teljesíteni. Minden karakter rendelkezik valamilyen jártassággal. A Jártasságok két csoportja a Varázslatok és az Ismeretek.

Varázslatok

Átok (rövidítve ÁTK): átok varázslat IKON lap feltételét teljesíti
Átváltoztatás (rövidítve ÁTV): átváltoztatás típusú IKON lap nincs, az Átváltoztatás, mint képesség nem varázslat IKON lapok kijátszására használható egy másik nem varázslat IKON lapból. Az ÁTV jártasság az Átváltoztatás feltételét teljesíti, az Átváltoztatással kijátszandó lap próbáját pedig Mágiával kell megdobni.
Bűbáj (rövidítve BB): bűbáj varázslat IKON lap feltételét teljesíti
Igézés (rövidítve IG): igézés varázslat IKON lap feltételét teljesíti

Ismeretek

Komponensismeret (rövidítve KMI): Bájital IKON lap feltételét teljesíti
Mágikus lények ismerete (rövidítve MLI): Mágikus lény IKON lap feltételét teljesíti
Varázstárgyismeret (rövidítve VTI): Varázstárgy IKON lap feltételét teljesíti

Képzettségek

A karakterek a képzettségekkel az IKON lapok kijátszásának próbáját tudják teljesíteni. A lap próbájának célszámát a képzettség + D6 dobással kell elérni.

Alkímia (rövidítve ALK): Varázstárgy IKON lap kijátszásának próbadobását teljesíti
Bájitalfőzés (rövidítve BIT): Bájital IKON lap kijátszásának próbadobását teljesíti
Idomítás (rövidítve ID): Mágikus lény IKON lap kijátszásának próbadobását teljesíti

Szakértelmek

Minden karakter rendelkezik valamilyen szakértelmekkel az alábbi nyolc szakértelem közül. Minden szakértelem használata 1 FP levételébe kerül és egy cselekvés.

Álcázás: Használatával egy lap álcázást kap (jelöld!). Álcázhatod az irányításod alatt lévő IKON lapokat, a karaktereidet vagy bármely a játéktéren lévő helyszínt. Az álcázott lapra az ellenfél lapjai nem fejtenek ki hatást, illetve nem használhatják az álcázott helyszíneket. Egy IKON lapot a lap szintjével megegyező álcázás próbával lehet leálcázni. Egy helyszín lapot N szintű álcázás próbával lehet leálcázni. Egy karakter lapot az évfolyamánál egyel kisebb szintű próbával lehet leálcázni, de minimum E.

Fürkészés: Használatával megakadályozhatsz egy Jóslás vagy Szervezés próbát, vagy megszüntethetsz Álcázást, vagy megnézhetsz komponenseket az ellenféltől. A fürkészés próba szintje azonos a Jóslás, Szervezés vagy Álcázás szintjével. Ha komponenst nézel meg az ellenfélnél, akkor annyi komponenst nézhetsz meg, amilyen szintű fürkészést teljesíteni tudsz. Az ellenfélnek el kell dobnia azokat a megnézett komponenseit melyek nem bájitalok vagy kalandok.

Jóslás: Használatával az ellenfél húzópaklijának felső három lapját nézheted meg, és a három megnézett lap közül feltétel és próba teljesítése nélkül kijátszhatsz az irányításod alá egy maximum olyan szintűt lapot, mint a teljesített Jóslás próbád szintje (X feltételű vagy V szintű lapot nem játszhatsz ki, kaland és szint nélküli IKON lapok kijátszásához N szintű Jóslás szükséges). A megmaradt lapokat választásod szerint teheted az ellenfél húzópaklijának tetejére vagy aljára, akár vegyesen is lehet. Fontos! Nem lehet az irányításod alatt több olyan lap, aminek nem te vagy a tulajdonosa, mint az Irányítás-limit. Az Irányítás-limit alapesetben annyival kevesebb, mint 9, mint a legnagyobb karakterpakli blokkjainak száma.

Könyvtárhasználat: Használatával a karakterek jártasságait tudod megnövelni. Ha teljesítesz egy könyvtárhasználat próbát, akkor tegyél a teljesítő karakterre a kijelölt helyre egy olyan jelölést, amilyen szintet teljesítettél, illetve, ha volt rajta, akkor azt előbb vedd le és minden más karakteredről is vedd le az ilyen jelölést. Tehát: egyszerre egy könyvtárhasználatod lehet, és soha nem adódnak össze és egy később teljesített próba mindig felülírja egy korábban teljesített próba eredményét, akkor is, ha az nagyobb volt.

Lelkesítés: Használatával a csapattagjaid szakértelmeit (kivéve lelkesítést) tudod megnövelni. Ha teljesítesz egy lelkesítés próbát, akkor tegyél a teljesítő karakterre a kijelölt helyre egy olyan jelölést, amilyen szintet teljesítettél, illetve, ha volt rajta, akkor azt előbb vedd le és minden más karakteredről is vedd le az ilyen jelölést. Tehát: egyszerre egy lelkesítésed lehet, és soha nem adódnak össze és egy később teljesített próba mindig felülírja egy korábban teljesített próba eredményét, akkor is, ha az nagyobb volt.

Léglabda: Használatával az ellenfél karaktereit irányíthatod egy cselekedet erejéig. Az évfolyamánál egyel kisebb szintű, de minimum E próbával lehet egy karaktert irányítani. Ha sikeresen irányítod az ellenfél karakterét, akkor bármely cselekedetet végrehajthatod vele (kivéve a Karakter eldobását) a saját értékeivel (beleértve a saját csapata pluszt adó lapjait és képességeit is). Ha lapot játszol ki az ellenfél karakterével, akkor a feltételt vagy a megléglabdázott karakter vagy a saját csapatod tagjai teljesíthetik. Ha a cselekedetnek FP költsége van, akkor azt le kell venni a megléglabdázott karakterről.
A Léglabda használatával védekezhetsz az ellenfél Léglabda használata ellen is. Egy cselekedet árán, FP levétele nélkül dobhatsz Léglabda próbát bármely csapattagoddal, és ha az eléri az ellenfél próbájának szintjét, akkor az ellenfél nem irányíthatja a karakteredet.

Meggyőzés: Használátval elveheted az irányításod alá az ellenfél egyik IKON (kivéve varázslat) lapját, vagy megitathatod egy már megfőzött bájitalod az ellenfél egyik csapattagjával, vagy elveheted az ellenfél komponenseit, vagy átadhatsz komponenseket egy másik játékosnak. Elvételnél és megitatásnál is az IKON lap szintjének megfelelő próbát kell teljesíteni (ha bájitalt itatsz meg, akkor a meggyőzés is kiegészítő cselekvésnek számít). Megdobott szintnyi komponenst vehetsz el vagy adhatsz át.
A Meggyőzés használatával védekezhetsz az ellenfél Meggyőzés használata ellen. Egy FP levétele árán, de cselekedet nélkül dobhatsz Meggyőzés próbát bármely csapattagoddal, és ha az eléri az ellenfél próbájának szintjét, akkor az ellenfél Meggyőzése nem sikeres.
Fontos! Nem lehet az irányításod alatt több olyan lap, aminek nem te vagy a tulajdonosa, mint az Irányítás-limit. Az Irányítás-limit alapesetben annyival kevesebb, mint 9, mint a legnagyobb karakterpakli blokkjainak száma.

Szervezés: Használatával szervezés pontokat hozhatsz létre. Bármikor amikor FP-t költesz egy olyan csapattagodról, akinek nincs szervezés szakértelme, akkor az FP-k levétele helyett szervezéspontokat is elkölthetsz, de csak ha van legalább annyi szervezéspontod, mint amennyi a képesség használatához szükséges, vegyesen nem lehet.
A teljesített szervezéspróba kétszer annyi és még egy szervezéspontot ad, mint amilyen szinten megdobtad. Ha van szervezéspontod, nem dobhatsz újabb szervezéspróbát, hogy szervezéspontokat kapj.

Előző fejezet: A játék vége

Következő fejezet: Helyszínek




Kapcsolat: dwk@alomvilag.hu
Az ÁlomVilág Kártyajátékot az ÁlomVilág Klub adja ki. A játék jelenlegi állapotában kereskedelmi forgalomba nem kerül.
Minden jog fenntartva. © - 2013