IKON lapok
Az IKON lapok kijátszásához feltételt kell teljesÃteni és próbadobást tenni. Minden IKON lapon található egy feltétel és egy próba szint megnevezés, és a lap tÃpusától függÅ‘ jártasságokkal és képzettségekkel vagy Mágiával lehet Å‘ket kijátszani.
Bájitalok
KMI feltétellel és BIT próbával játszhatóak ki. Csak akkor fejtik ki a hatásukat, ha egy csapattag elfogyasztotta őket és csak elfogyasztójukra hatnak.
Minden csapattag maximum annyi szintnyi bájitalt fogyaszthat el, mint a Fizikuma. Ez a Fizikum-limit. Ha egy csapattag többet fogyaszt el, akkor el kell dobni, kivéve a hÅ‘st, akirÅ‘l ilyenkor az összes elfogyasztott bájitalt mindenképpen el kell dobni. Elfogyasztott bájitalokat nem lehet átadni más csapattagnak, és nem számÃtanak a játéktéren lévÅ‘ lapnak, csak olyan lapok hatnak rájuk, melyeken külön szerepel, hogy elfogyasztott bájitalokra is hatnak.
Mágikus lények
MLI feltétellel és ID próbával játszhatóak ki. A karakterekhez hasonlóan Mágia és Fizikum tulajdonsággal rendelkeznek, illetve FP-be kerülő képességekkel, amik között lehetnek szakértelmek és képzettségek is. A mágikus lényeknek semmilyen módon nem lehet jártassága, ha valamilyen laptól mégis kapna, akkor sem fejt ki semmilyen hatást.
Mágia (rövidÃtve MG): varázslat IKON lap kijátszásához vagy Ãtváltoztatás próbadobásához szükséges tulajdonság, a lap próbájának célszámát MG + D6 dobással kell elérni. Ha a Mágikus lény varázsol vagy átváltoztat, akkor a szükséges feltételt valamelyik karakternek kell teljesÃtenie.
Fizikum (rövidÃtve FIZ): A Fizikum tulajdonság határozza meg a mágikus lény alap FP-jét. Ha a Fizikum tulajdonság növekszik, akkor a mágikus lény kap ugyanannyi FP-t, mint amennyi Fizikumot kapott. Ha egy mágikus lény más módon kap FP-t, akkor több FP-je is lehet, mint amekkora a Fizikuma. Ha egy mágikus lény elfogy az FP-je, akkor a cselekedete befejezése után el kell dobni. Egyetlen csapattag sem fogyaszthat több szintnyi bájitalt, mint a Fizikuma. Ez a Fizikum-limit. Ha egy mágikus lény több bájitalt fogyasztott el, akkor el kell dobni.
Ha X FP-s képessége van egy mágikus lénynek, akkor az X értékét maximum a mágikus lény Fizikumával megegyezÅ‘en határozhatod meg. A mágikus lények rendelkezhetnek egy a szakértelmekhez hasonlóan használható (cselekvés és FP levétel árán) képességgel, ez a BátorÃtás (ami nem szakértelem).
BátorÃtás: Használatával a csapattagjaid szakértelmeit és jártasságait tudod megnövelni. Ha teljesÃtesz egy bátorÃtás próbát, akkor tegyél a teljesÃtÅ‘ csapattagra a kijelölt helyre egy olyan jelölést, amilyen szintet teljesÃtettél, illetve, ha volt rajta, akkor azt elÅ‘bb vedd le és minden más csapattagodról is vedd le az ilyen jelölést. Tehát: egyszerre egy bátorÃtásod lehet, és soha nem adódnak össze és egy késÅ‘bb teljesÃtett próba mindig felülÃrja egy korábban teljesÃtett próba eredményét, akkor is, ha az nagyobb volt.
Varázstárgyak
VTI feltétellel és ALK próbával játszhatóak ki. Egyidejűleg hatnak az összes csapattagodra.
A varázstárgyak speciális változatai az Egyedi tárgyak. Az Egyedi tárgyakat hozzá kell csatolnod egy csapattaghoz, és rendelkezik olyan képességgel is, amely csak erre a csapattagra fejti ki a hatását. Ha a csapattagot el kell dobni, akkor és csak akkor, az Egyedi tárgyat átadhatod egy másik csapattagnak.
Az Egyedi tárgyak kijátszásához Mágustörténelem (röviden MGT) próbát kell teljesÃteni a lapon megadott célszám értékben. Az Egyedi tárgyak L szintű lapnak felelnek meg. Ha egy lap az Egyedi tárgy feltételére hivatkozik, az az MGT értéke. Az Egyedi tárgyakra nem hat a meggyÅ‘zés. Mágustörténelem: rejtett képzettség, amellyel minden karakter rendelkezik, értéke a karakter ismereteinek összege.
Varázslatok
A tÃpusuknak megfelelÅ‘en ÃTK, BB, IG feltétellel és Mágia próbával játszhatóak ki. Kijátszásukban nem lehet segÃteni, de a Mágia próbát Mágikus lény is teljesÃtheti.
A Varázslat lapok kétoldalúak: egyetlen kártyalapon két különbözÅ‘ tÃpusú, azonos szintű lap található. A két oldalt egymástól külön kell kezelni, bármelyik oldalát kijátszhatod (de egyszerre csak egyet).
Az egyszeri (/) varázslatokat a kijátszásuk és a hatásuk létrejötte után azonnal el kell dobni.
Ãtváltoztatás
Nem varázslat IKON lapok kijátszására használható képesség.
Egy a játéktéren lévő IKON (kivéve varázslat) lapodat átváltoztatva kijátszhatsz egy IKON (kivéve varázslat) lapot a kezedből.
Az átváltoztatni kivánt lap feltételét kell elérned az átváltoztató karaktered ÃTV jártasságával, mÃg a kijátszani kÃvánt lap szintjét a Mágia próbadobással kell teljesÃtened. Az ÃTV-ben nem lehet segÃteni, ugyanannak a karakternek kell teljesÃtenie a feltételt és a Mágia próbát (de mágikus lény ezt a Mágia próbát is teljesÃtheti).
IKON lapok egyedi szabályai
Azok a lapok, melyek a csapattagok bármely értékét növelik, csak azokra az értékekre adnak, amelyekkel az adott csapattag már rendelkezik. Amelyik lap pluszt (+) ad bármely értékre, az akkor is adja, ha az adott csapattag még nem rendelkezik olyan értékkel.
X feltételű és V szintű lapok: Ha a lap máshogy nem korlátozza, az X értéke maximum 15 lehet, mÃg a V maximum L szint. Ezeknek az értékét mindkét esetben elÅ‘re meg kell határozni és a kijátszás után mindenképpen jelölni kell. X vagy V lapot semmilyen módon nem lehet feltétel és próba teljesÃtése nélkül kijátszani.
Feltétel nélküli (-) lapot a próba teljesÃtésével ki lehet játszani. Próba nélküli (-) lapot egy cselekvéssel, FP elköltése nélkül ki lehet játszani. Ilyen feltétel és/vagy próba nélküli lap eldobatásánál, mindig úgy kell tekinteni, mintha 8-as jártasság feltétele lenne, és/vagy Nehéz (N) lenne a lap szintje.
Azon IKON lapokat melyek feltétel vagy próba értéke mellett (!) jelölés szerepel, csak az adott feltétel és/vagy az adott próba teljesÃtésével játszhatod ki.
Ha egy lapon a “Mindenképpen használj elÅ‘készÃtett lapot!†felirat szerepel, akkor mindig ugyanolyan és eredeti lapot kell használnod. A lapot tedd játékba. Ha egy ilyen elÅ‘készÃtett lapot el kell dobni vagy vissza kell venni, akkor ehelyett mindenképpen kikerül a játékból.