Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/dwk.alomvilag.hu/andromeda.php on line 1187
ÁlomVilág Kártyajáték - Szabálykönyv
Tartalomjegyzék
Szószedet

IKON lapok

Az IKON lapok kijátszásához feltételt kell teljesíteni és próbadobást tenni. Minden IKON lapon található egy feltétel és egy próba szint megnevezés, és a lap típusától függő jártasságokkal és képzettségekkel vagy Mágiával lehet őket kijátszani.

bájital minta  mágikus lény minta  varázstárgy minta  varázslat minta

Bájitalok
KMI feltétellel és BIT próbával játszhatóak ki. Csak akkor fejtik ki a hatásukat, ha egy csapattag elfogyasztotta őket és csak elfogyasztójukra hatnak.
Minden csapattag maximum annyi szintnyi bájitalt fogyaszthat el, mint a Fizikuma. Ez a Fizikum-limit. Ha egy csapattag többet fogyaszt el, akkor el kell dobni, kivéve a hőst, akiről ilyenkor az összes elfogyasztott bájitalt mindenképpen el kell dobni. Elfogyasztott bájitalokat nem lehet átadni más csapattagnak, és nem számítanak a játéktéren lévő lapnak, csak olyan lapok hatnak rájuk, melyeken külön szerepel, hogy elfogyasztott bájitalokra is hatnak.

Mágikus lények
MLI feltétellel és ID próbával játszhatóak ki. A karakterekhez hasonlóan Mágia és Fizikum tulajdonsággal rendelkeznek, illetve FP-be kerülő képességekkel, amik között lehetnek szakértelmek és képzettségek is. A mágikus lényeknek semmilyen módon nem lehet jártassága, ha valamilyen laptól mégis kapna, akkor sem fejt ki semmilyen hatást.

Mágia (rövidítve MG): varázslat IKON lap kijátszásához vagy Átváltoztatás próbadobásához szükséges tulajdonság, a lap próbájának célszámát MG + D6 dobással kell elérni. Ha a Mágikus lény varázsol vagy átváltoztat, akkor a szükséges feltételt valamelyik karakternek kell teljesítenie.

Fizikum (rövidítve FIZ): A Fizikum tulajdonság határozza meg a mágikus lény alap FP-jét. Ha a Fizikum tulajdonság növekszik, akkor a mágikus lény kap ugyanannyi FP-t, mint amennyi Fizikumot kapott. Ha egy mágikus lény más módon kap FP-t, akkor több FP-je is lehet, mint amekkora a Fizikuma. Ha egy mágikus lény elfogy az FP-je, akkor a cselekedete befejezése után el kell dobni. Egyetlen csapattag sem fogyaszthat több szintnyi bájitalt, mint a Fizikuma. Ez a Fizikum-limit. Ha egy mágikus lény több bájitalt fogyasztott el, akkor el kell dobni.
Ha X FP-s képessége van egy mágikus lénynek, akkor az X értékét maximum a mágikus lény Fizikumával megegyezően határozhatod meg. A mágikus lények rendelkezhetnek egy a szakértelmekhez hasonlóan használható (cselekvés és FP levétel árán) képességgel, ez a Bátorítás (ami nem szakértelem).
Bátorítás: Használatával a csapattagjaid szakértelmeit és jártasságait tudod megnövelni. Ha teljesítesz egy bátorítás próbát, akkor tegyél a teljesítő csapattagra a kijelölt helyre egy olyan jelölést, amilyen szintet teljesítettél, illetve, ha volt rajta, akkor azt előbb vedd le és minden más csapattagodról is vedd le az ilyen jelölést. Tehát: egyszerre egy bátorításod lehet, és soha nem adódnak össze és egy később teljesített próba mindig felülírja egy korábban teljesített próba eredményét, akkor is, ha az nagyobb volt.

Varázstárgyak
VTI feltétellel és ALK próbával játszhatóak ki. Egyidejűleg hatnak az összes csapattagodra.
A varázstárgyak speciális változatai az Egyedi tárgyak. Az Egyedi tárgyakat hozzá kell csatolnod egy csapattaghoz, és rendelkezik olyan képességgel is, amely csak erre a csapattagra fejti ki a hatását. Ha a csapattagot el kell dobni, akkor és csak akkor, az Egyedi tárgyat átadhatod egy másik csapattagnak.
Az Egyedi tárgyak kijátszásához Mágustörténelem (röviden MGT) próbát kell teljesíteni a lapon megadott célszám értékben. Az Egyedi tárgyak L szintű lapnak felelnek meg. Ha egy lap az Egyedi tárgy feltételére hivatkozik, az az MGT értéke. Az Egyedi tárgyakra nem hat a meggyőzés. Mágustörténelem: rejtett képzettség, amellyel minden karakter rendelkezik, értéke a karakter ismereteinek összege.

Varázslatok
A típusuknak megfelelően ÁTK, BB, IG feltétellel és Mágia próbával játszhatóak ki. Kijátszásukban nem lehet segíteni, de a Mágia próbát Mágikus lény is teljesítheti.
A Varázslat lapok kétoldalúak: egyetlen kártyalapon két különböző típusú, azonos szintű lap található. A két oldalt egymástól külön kell kezelni, bármelyik oldalát kijátszhatod (de egyszerre csak egyet).
Az egyszeri (/) varázslatokat a kijátszásuk és a hatásuk létrejötte után azonnal el kell dobni.

Átváltoztatás
Nem varázslat IKON lapok kijátszására használható képesség.
Egy a játéktéren lévő IKON (kivéve varázslat) lapodat átváltoztatva kijátszhatsz egy IKON (kivéve varázslat) lapot a kezedből.
Az átváltoztatni kivánt lap feltételét kell elérned az átváltoztató karaktered ÁTV jártasságával, míg a kijátszani kívánt lap szintjét a Mágia próbadobással kell teljesítened. Az ÁTV-ben nem lehet segíteni, ugyanannak a karakternek kell teljesítenie a feltételt és a Mágia próbát (de mágikus lény ezt a Mágia próbát is teljesítheti).

IKON lapok egyedi szabályai

Azok a lapok, melyek a csapattagok bármely értékét növelik, csak azokra az értékekre adnak, amelyekkel az adott csapattag már rendelkezik. Amelyik lap pluszt (+) ad bármely értékre, az akkor is adja, ha az adott csapattag még nem rendelkezik olyan értékkel.

X feltételű és V szintű lapok: Ha a lap máshogy nem korlátozza, az X értéke maximum 15 lehet, míg a V maximum L szint. Ezeknek az értékét mindkét esetben előre meg kell határozni és a kijátszás után mindenképpen jelölni kell. X vagy V lapot semmilyen módon nem lehet feltétel és próba teljesítése nélkül kijátszani.

Feltétel nélküli (-) lapot a próba teljesítésével ki lehet játszani. Próba nélküli (-) lapot egy cselekvéssel, FP elköltése nélkül ki lehet játszani. Ilyen feltétel és/vagy próba nélküli lap eldobatásánál, mindig úgy kell tekinteni, mintha 8-as jártasság feltétele lenne, és/vagy Nehéz (N) lenne a lap szintje.

Azon IKON lapokat melyek feltétel vagy próba értéke mellett (!) jelölés szerepel, csak az adott feltétel és/vagy az adott próba teljesítésével játszhatod ki.

Ha egy lapon a “Mindenképpen használj előkészített lapot!” felirat szerepel, akkor mindig ugyanolyan és eredeti lapot kell használnod. A lapot tedd játékba. Ha egy ilyen előkészített lapot el kell dobni vagy vissza kell venni, akkor ehelyett mindenképpen kikerül a játékból.

Előző fejezet: Kalandok

Következő fejezet: Limitek




Kapcsolat: dwk@alomvilag.hu
Az ÁlomVilág Kártyajátékot az ÁlomVilág Klub adja ki. A játék jelenlegi állapotában kereskedelmi forgalomba nem kerül.
Minden jog fenntartva. © - 2013