Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/dwk.alomvilag.hu/andromeda.php on line 1187
ÁlomVilág Kártyajáték - Szabálykönyv
Tartalomjegyzék
Szószedet

A játék menete

A játék során a lapok vagy valamely pakliban, vagy a játékos kezében, vagy a játéktéren vagy a küldetéshez csatolva vannak. A játéktér a küldetéseket kivéve a kijátszott lapok összessége. Egy lap a játéktérről eldobással, kézbe visszavétellel vagy csatolással kerülhet ki:

játéktér elrendezés minta

Ha egy karakternek elfogy az FP-je, akkor el kell dobni, kivéve a hőst, melynek semmilyen módon nem mehet az FP-je egy alá. Ha egy karaktert eldobtak, akkor azonnal pótolni kell egy másik karakterrel: mindig a karakterpakli felső három lapjából lehet kiválasztani a következő karaktert. Ezután a karakterpaklit meg kell keverni.
A hőst semmilyen módon nem lehet eldobatni, ha mégis el kellene dobni, akkor csak 1 FP-re kerül.

Minden lap, amit te hoztál a játékba (valamely paklidban volt a játék kezdetekor) annak te vagy a tulajdonosa. Ha az ellenfél lapja átkerül hozzád (az irányításod alá kerül), akkor annak a gazdája leszel, de a tulajdonosa továbbra is a másik játékos marad. Ha egy lap kikerül a játéktérről, akkor mindenképpen a tulajdonosának a paklijába kerül vissza, illetve egy lap csak a saját tulajdonosának a kezében lehet és ha kézbe kell visszavenni, akkor oda is kerül.

A játékosok felváltva cselekszenek. Egy játékos egyszerre egy cselekvést hajthat végre (és számos kiegészítő cselekvést megtehet, amik nem kerülnek cselekvésbe), majd a következő játékoson a sor. A cselekvéseket a játéktéren a csapattagokkal hajtjuk végre. A csapattagok a karakterek és a mágikus lények összessége.

Cselekvések:

Egy küldetés részfeladat vagy kaland által meghatározott próba teljesítéséhez alapesetben 1 FP-t kell levenned arról a csapattagról, akivel a próbát dobod.

Bármilyen IKON lap kijátszásához alapesetben egy feltételt kell elérni és egy próbadobást teljesíteni a lap típusának megfelelően, és 1 FP-t levenni a próbadobást teljesítő csapattagról. A varázslatok kivételével a szükséges feltételt bármely csapattag megadhatja, nem kell a próbát teljesítőnek elérnie.
A kijátszás folyamata:
- Feltétel és próba meghatározása, teljesítése
- Lap kijátszása, képességeinek végrehajtása
- A kijátszáshoz kapcsolódó egyéb hatások végrehajtása

Szintén cselekvésnek számít egy karakter szakértelmének, IKON lap, helyszín vagy jelző képességének használata, vagy egy kezedben lévő lap megmutatása vagy eldobása.

Egy cselekvéssel húzhatsz egy lapot, ha leveszel 1 FP-t egy karakteredről, de csak akkor, ha kevesebb lap van a kezedben, mint a kézlimit.

Egy karaktered (a hőst kivéve) akkor is eldobhatod a játéktérről, ha az FP-je még nem fogyott el. Ez egy cselekvésbe kerül és az ellenfél húz három lapot (akár a kézlimit fölé is).

Ha nem kívánsz cselekedni, akkor passzolhatsz is.

Kiegészítő cselekvések:

Bármely kiegészítő cselekvést - akár többet is - végre lehet hajtani egy cselekvés mellett, akár a cselekvés előtt, akár utána.

Egy próbadobás (kivéve varázslat IKON lap Mágia próbája) teljesítésénél több csapattag is együtt cselekedhet. Ezt nevezzük segítésnek. Minden további, a próbadobásban részt vevő csapattagot segítőnek nevezünk és a segítésért mindegyikről le kell venni egy FP-t.

A kezedből a húzópaklid aljára tetszőleges mennyiségű lapot eldobhatsz.

Kijátszhatsz egy komponenst (lefelé fordított lap a játéktéren) a kezedből. Alapesetben öt komponensed lehet a játéktéren, ez a komponenslimit.

Kaland típusú lap kézből vagy komponensből való kijátszása nem kerül cselekvésbe.

A csapattagjaid a már megfőzött bájitaljaidat cselekedet nélkül elfogyaszthatják.

Ha egy IKON lap képességének megfogalmazása az "éppen" vagy az "amikor" (időhatározó) szavakat tartalmazza, akkor a képesség használata nem kerül cselekvésbe (de ezeket cselekvésenként csak egyszer lehet használni, kivéve ha a lap mást nem mond). (Az ilyen képességek mellett egy homokóra ikont találsz.)

Ha egy helyszín pluszt ad valamilyen értékre, akkor használata egy próbadobáshoz nem kerül külön cselekvésbe. Ez akkor is igaz, amikor a feltételt a próbadobáshoz egy másik csapattag adja meg: ő is használhat cselekedet nélkül pluszt adó helyszínt. Egy csapattag egy kiegészítő cselekvés során egyetlen helyszínt használhat.

Bármelyik lapon szerepelhet olyan képesség melynek szövege tartalmazza, hogy a képesség nem kerül cselekvésbe.

Előző fejezet: A játék kezdete

Következő fejezet: A játék vége




Kapcsolat: dwk@alomvilag.hu
Az ÁlomVilág Kártyajátékot az ÁlomVilág Klub adja ki. A játék jelenlegi állapotában kereskedelmi forgalomba nem kerül.
Minden jog fenntartva. © - 2013