A játék menete
A játék során a lapok vagy valamely pakliban, vagy a játékos kezében, vagy a játéktéren vagy a küldetéshez csatolva vannak. A játéktér a küldetéseket kivéve a kijátszott lapok összessége. Egy lap a játéktérről eldobással, kézbe visszavétellel vagy csatolással kerülhet ki:
- Az eldobott karaktereket a karakterpakli legaljára kell tenni.
- Az eldobott IKON lapokat és kalandokat a húzópakli legaljára kell tenni.
- A megoldott kalandokat a küldetéshez kell csatolni.
Ha egy karakternek elfogy az FP-je, akkor el kell dobni, kivéve a hőst, melynek semmilyen módon nem mehet az FP-je egy alá. Ha egy karaktert eldobtak, akkor azonnal pótolni kell egy másik karakterrel: mindig a karakterpakli felső három lapjából lehet kiválasztani a következő karaktert. Ezután a karakterpaklit meg kell keverni.
A hőst semmilyen módon nem lehet eldobatni, ha mégis el kellene dobni, akkor csak 1 FP-re kerül.
Minden lap, amit te hoztál a játékba (valamely paklidban volt a játék kezdetekor) annak te vagy a tulajdonosa. Ha az ellenfél lapja átkerül hozzád (az irányÃtásod alá kerül), akkor annak a gazdája leszel, de a tulajdonosa továbbra is a másik játékos marad. Ha egy lap kikerül a játéktérrÅ‘l, akkor mindenképpen a tulajdonosának a paklijába kerül vissza, illetve egy lap csak a saját tulajdonosának a kezében lehet és ha kézbe kell visszavenni, akkor oda is kerül.
A játékosok felváltva cselekszenek. Egy játékos egyszerre egy cselekvést hajthat végre (és számos kiegészÃtÅ‘ cselekvést megtehet, amik nem kerülnek cselekvésbe), majd a következÅ‘ játékoson a sor. A cselekvéseket a játéktéren a csapattagokkal hajtjuk végre. A csapattagok a karakterek és a mágikus lények összessége. Cselekvések:
Egy küldetés részfeladat vagy kaland által meghatározott próba teljesÃtéséhez alapesetben 1 FP-t kell levenned arról a csapattagról, akivel a próbát dobod.
Bármilyen IKON lap kijátszásához alapesetben egy feltételt kell elérni és egy próbadobást teljesÃteni a lap tÃpusának megfelelÅ‘en, és 1 FP-t levenni a próbadobást teljesÃtÅ‘ csapattagról. A varázslatok kivételével a szükséges feltételt bármely csapattag megadhatja, nem kell a próbát teljesÃtÅ‘nek elérnie.
A kijátszás folyamata:
- Feltétel és próba meghatározása, teljesÃtése
- Lap kijátszása, képességeinek végrehajtása
- A kijátszáshoz kapcsolódó egyéb hatások végrehajtása
Szintén cselekvésnek számÃt egy karakter szakértelmének, IKON lap, helyszÃn vagy jelzÅ‘ képességének használata, vagy egy kezedben lévÅ‘ lap megmutatása vagy eldobása.
Egy cselekvéssel húzhatsz egy lapot, ha leveszel 1 FP-t egy karakteredről, de csak akkor, ha kevesebb lap van a kezedben, mint a kézlimit.
Egy karaktered (a hőst kivéve) akkor is eldobhatod a játéktérről, ha az FP-je még nem fogyott el. Ez egy cselekvésbe kerül és az ellenfél húz három lapot (akár a kézlimit fölé is).
Ha nem kÃvánsz cselekedni, akkor passzolhatsz is.
KiegészÃtÅ‘ cselekvések:
- SegÃtés
- Lapdobás
- Komponens kijátszása
- Kaland kijátszása
- Bájital elfogyasztása
- Éppen / amikor képességek használata
- HelyszÃn képességének használata bizonyos esetekben
Bármely kiegészÃtÅ‘ cselekvést - akár többet is - végre lehet hajtani egy cselekvés mellett, akár a cselekvés elÅ‘tt, akár utána.
Egy próbadobás (kivéve varázslat IKON lap Mágia próbája) teljesÃtésénél több csapattag is együtt cselekedhet. Ezt nevezzük segÃtésnek. Minden további, a próbadobásban részt vevÅ‘ csapattagot segÃtÅ‘nek nevezünk és a segÃtésért mindegyikrÅ‘l le kell venni egy FP-t.
A kezedből a húzópaklid aljára tetszőleges mennyiségű lapot eldobhatsz.
Kijátszhatsz egy komponenst (lefelé fordÃtott lap a játéktéren) a kezedbÅ‘l. Alapesetben öt komponensed lehet a játéktéren, ez a komponenslimit.
Kaland tÃpusú lap kézbÅ‘l vagy komponensbÅ‘l való kijátszása nem kerül cselekvésbe.
A csapattagjaid a már megfőzött bájitaljaidat cselekedet nélkül elfogyaszthatják.
Ha egy IKON lap képességének megfogalmazása az "éppen" vagy az "amikor" (időhatározó) szavakat tartalmazza, akkor a képesség használata nem kerül cselekvésbe (de ezeket cselekvésenként csak egyszer lehet használni, kivéve ha a lap mást nem mond). (Az ilyen képességek mellett egy homokóra ikont találsz.)
Ha egy helyszÃn pluszt ad valamilyen értékre, akkor használata egy próbadobáshoz nem kerül külön cselekvésbe. Ez akkor is igaz, amikor a feltételt a próbadobáshoz egy másik csapattag adja meg: Å‘ is használhat cselekedet nélkül pluszt adó helyszÃnt. Egy csapattag egy kiegészÃtÅ‘ cselekvés során egyetlen helyszÃnt használhat.
Bármelyik lapon szerepelhet olyan képesség melynek szövege tartalmazza, hogy a képesség nem kerül cselekvésbe.