Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /var/www/dwk.alomvilag.hu/andromeda.php on line 1187
ÁlomVilág Kártyajáték - Szabálykönyv
Tartalomjegyzék
Szószedet

A játék kezdete

Amikor a pakli elkészült, mielőtt megkezdenéd a játékot, az alábbi lépésekre van szükség. Kettő vagy több játékos esetén a játékosoknak a lépéseket egyszerre kell végrehajtaniuk, egyik lépést a másik után, ebben a sorrendben:

  1. hős és társainak kijátszása
  2. helyszínek felfedése
  3. küldetések feladása
  4. keverés és laphúzás
  5. kezdés eldöntése
1. Az előre meghatározott hőshöz a karakterpakliból két társat kell választani. Keverd meg a karakterpaklit, majd húzd fel a felső három lapot, és ezekből válaszd ki a két társat. A választás után a megmaradó karakterpaklit ismét keverd meg.
Bármikor, amikor kijátszol egy karaktert jelöld (rajta) a fáradáspontjait (továbbiakban FP). Az FP határozza meg, hogy hányszor cselekedhet egy karakter. A karakterek induló FP-je annyi, mint amennyi a lapon lévő Fizikum tulajdonságuk. A játék kezdetekor a hős +4 FP-t kap, ha első évfolyamos és +2 FP-t kap, ha második évfolyamos.
A játékban lévő karaktereid számát a karakterlimit határozza meg. A karakterlimit alapesetben három és mindig annyi karaktered van játékban, amennyi a karakterlimit (beleértve a hőst is), de semmilyen módon nem lehet egyszerre ötnél több karaktered játékban. Ha bármikor kevesebb karaktered van, mint a karakterlimit, akkor tegyél ki annyit a karakterpakliból, hogy annyi legyen, mint a karakterlimit. Ha kettőnél több karaktert kell egyszerre kijátszanod, akkor a felhúzott 3 lapból mindig csak kettőt játszhatsz ki, a harmadikat pedig tedd vissza a karakterpakli aljára, majd húzz ismét hármat. Ha egy lap hatására karaktert játszhatsz ki, azt a karakterlimit fölé teheted ki, amíg kevesebb karaktered van, mint 5.

2. A helyszíneket aszerint csoportosítsátok, hogy van-e belépési feltételük, külön azokat amelyeknek van és külön azokat, amelyeknek nincs. Ha több játékos is hozott egyforma helyszíneket, azokat is egymástól függetlenül, külön kell kezelni.

3. Keverd meg a három küldetésed és az ellenfeled húzza ki ezekből az elsőt, amivel megkezdi a kalandozást. Ugyanígy kapod meg te is az első küldetésed.

4. Keverd meg a húzópaklidat. A húzópaklid soha többet nem lehet megkeverni. A kezedben lévő lapok maximális számát a kézlimit határozza meg. A kézlimit alapesetben 7. A játék kezdetén húzz annyi lapot, hogy annyi legyen a kezedben, mint a kézlimit, ezután azonban csak a lapjaid segítségével húzhatsz lapokat.

5. A játékot az a játékos kezdi, akinek a hősének évfolyama kisebb. Ha ez azonos, akkor akinek a társak évfolyamának összege kisebb. Ha ez is azonos, akkor kockadobás dönt.

Előző fejezet: Pakliépítés

Következő fejezet: A játék menete




Kapcsolat: dwk@alomvilag.hu
Az ÁlomVilág Kártyajátékot az ÁlomVilág Klub adja ki. A játék jelenlegi állapotában kereskedelmi forgalomba nem kerül.
Minden jog fenntartva. © - 2013