A játék kezdete
Amikor a pakli elkészült, mielőtt megkezdenéd a játékot, az alábbi lépésekre van szükség. Kettő vagy több játékos esetén a játékosoknak a lépéseket egyszerre kell végrehajtaniuk, egyik lépést a másik után, ebben a sorrendben:
- hős és társainak kijátszása
- helyszÃnek felfedése
- küldetések feladása
- keverés és laphúzás
- kezdés eldöntése
Bármikor, amikor kijátszol egy karaktert jelöld (rajta) a fáradáspontjait (továbbiakban FP). Az FP határozza meg, hogy hányszor cselekedhet egy karakter. A karakterek induló FP-je annyi, mint amennyi a lapon lévő Fizikum tulajdonságuk. A játék kezdetekor a hős +4 FP-t kap, ha első évfolyamos és +2 FP-t kap, ha második évfolyamos.
A játékban lévÅ‘ karaktereid számát a karakterlimit határozza meg. A karakterlimit alapesetben három és mindig annyi karaktered van játékban, amennyi a karakterlimit (beleértve a hÅ‘st is), de semmilyen módon nem lehet egyszerre ötnél több karaktered játékban. Ha bármikor kevesebb karaktered van, mint a karakterlimit, akkor tegyél ki annyit a karakterpakliból, hogy annyi legyen, mint a karakterlimit. Ha kettÅ‘nél több karaktert kell egyszerre kijátszanod, akkor a felhúzott 3 lapból mindig csak kettÅ‘t játszhatsz ki, a harmadikat pedig tedd vissza a karakterpakli aljára, majd húzz ismét hármat. Ha egy lap hatására karaktert játszhatsz ki, azt a karakterlimit fölé teheted ki, amÃg kevesebb karaktered van, mint 5.
2. A helyszÃneket aszerint csoportosÃtsátok, hogy van-e belépési feltételük, külön azokat amelyeknek van és külön azokat, amelyeknek nincs. Ha több játékos is hozott egyforma helyszÃneket, azokat is egymástól függetlenül, külön kell kezelni.
3. Keverd meg a három küldetésed és az ellenfeled húzza ki ezekbÅ‘l az elsÅ‘t, amivel megkezdi a kalandozást. UgyanÃgy kapod meg te is az elsÅ‘ küldetésed.
4. Keverd meg a húzópaklidat. A húzópaklid soha többet nem lehet megkeverni. A kezedben lévÅ‘ lapok maximális számát a kézlimit határozza meg. A kézlimit alapesetben 7. A játék kezdetén húzz annyi lapot, hogy annyi legyen a kezedben, mint a kézlimit, ezután azonban csak a lapjaid segÃtségével húzhatsz lapokat.
5. A játékot az a játékos kezdi, akinek a hősének évfolyama kisebb. Ha ez azonos, akkor akinek a társak évfolyamának összege kisebb. Ha ez is azonos, akkor kockadobás dönt.